Monday, December 20, 2010

salam....pagi...petang...malam...


kequsowtan seringkali melanda...arrgghhhhh!!~~

    
sebijik nilaa ubt batok y klinik tangkak bg..
=.="...mcm da 50/50..adehhhh~~


..daa sminggu lebih daa batok..xpena nak kurang..
..ape na jadik daa...dlm sminnggu 2 mcm hal y blaku..

adeh na citew tp ta sempat...
ni pon curik2 kat dlm lab com..hak3x...XD
t laa tggu mggu ni balek crismas holiday...

hop cpat sembuh...ta tahan lame2 camni..
kat kelas na blaja un ta leyh 4cus...
mcm na mati da..
org len y g klinik saeng sume da shat..=.="
class da nak dismiss...
doakan saye yupp~~..=)

Friday, November 26, 2010

......................ak berhenti berharap.....................

~~berhenti~~
~~berharap~~


Aku sudah mula belajar untuk berhenti berharap. Walaupun aku x nafikan ingatan ku terhadapnya masih lagi berlegar2 di ruang kotak memoriku. Cuma dalam keadaan sekarang aku tidak ingin bersuara tentang apa2 pun berkaitan tentang dirinya. Aku cuma mampu berdoa dari jauh agar dia sihat di dalam peliharaan Allah SWT. Aku masih rindu akan dia, tapi aku kena kuat. Ya Allah, kau berikanlah aku kekuatan dan semangat yang kental agar aku dapat mengharunginya dengan mudah. 

Aku inginkan kebenaran. Tolong berikan aku jawapan yang pasti supaya aku lebih tenang. Berilah aku peluang untuk mengetahuinya. Sekiranya ia mendatangkan kebaikan buatku aku mohon restumu Ya Allah. Ketika ini aku mmg sudah dapat menyesuaikan diri dengan keadaan yang berlaku dan aku bersyukur aku berada di dalam peliharaan Allah SWT di atas apa yang berlaku. Cuma aku kena lebih bermunajat kepadaNYa agar dapat lebih keyakinan di dlaam mengharungi liku2 kehidupan yang serba mencabar.

Ya Allah, Kau permudahkanlah kehidupanku, urusanku, pembelajaranku, jodohku, rezekiku dan kesejahteraan kepada kedua ibubapaku, adik beradikku, teman2ku dan seluruh umat Islam. Jauhkanlah kami dari perasaan hasad dengki, busuk hati dan tamak haloba. Bersihkanlah hati kami..aminn.....


hahaahaaa~~~

Aku tak percaya lagi
Dengan apa yang kau beri
Aku terdampar disini
Tersudut menunggu mati
Aku tak percaya lagi
Akan guna matahari
Yang dulu mampu terangi
Sudut gelap hati ini

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat
Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan
Haa...

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku salutkan kemenanganmu
Woo...

Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukan aku bahagia
Kau tunjukan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita

Haa...
Haa...

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Rebahkan tangguhmu
Lepaskan perlahan
Kau akan mengerti
Semua...

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat






Sunday, November 21, 2010

1/2 cLApS LoVe

“…Cintaku bertepuk sebelah tangan
Namun kubalas senyum keindahan….”





Cinta Bertepuk Sebelah Tangan bukan peristiwa aneh. Banyak di antara kita, bahkan mungkin kita sendiri, pernah mengalami hal ini. Berani jatuh cinta, berarti harus siap menanggung segala risikonya. Salah satu risikonya adalah cinta kita ditolak alias hanya bertepuk sebelah tangan.

Sakit hati? Kecewa? Perasaan sakit hati dan kecewa memang tak dapat dielakkan jika cinta bertepuk sebelah tangan. Manusiawi. Pasti ada perasaan tak nyaman jika keinginan kita tak terpenuhi, termasuk keinginan untuk dicintai oleh orang yang kita cintai. Ada rasa kecewa jika orang kita cintai ternyata tak mencintai kita atau bahkan telah memiliki orang lain untuk dicintai.

Rasa kecewa itu juga bisa muncul karena rasa ego kita. Kita yakin telah memiliki wajah oke, penampilan keren, populer di pergaulan, dan sebagainya….kenapa sampai ditolak?

Rasa kecewa yang kita alami karena cinta bertepuk sebelah tangan tak selalu dapat kita sikapi seperti yang dikatakan oleh D’Bagindas: “…namun kubalas dengan senyum keindahan…” Akan tetapi tak perlu pula sampai seperti ungkapan bernada guyon yang terkenal dimasyarakatCinta ditolak, dukun bertindak. Berbesar hatilah. Terimalah kenyataan dengan jiwa besar dan lapang dada. Terimalah penolakan itu dengan akal sehat.

Berjuang untuk meraih cinta memang perlu, namun berjuang tidak sama dengan memaksakan kehendak. Jika kita memang mencintai dia, mengapa harus memaksa dia untuk mencintai kita? Pemaksaan hanya akan mengakibatkan orang yang kita cintai itu menjadi tidak berbahagia. Jika kita mencintai dia, kita tentu ingin  dia berbahagia, kan?

Cinta bertepuk sebelah tangan bukan akhir dari kehidupan. Kita tak pernah tahu, hikmah apa yang berada di balik penolakan itu. Mungkin saat ini dia terlihat begitu sempurna di mata kita, namun siapa tahu di masa depan ternyata kita tak berbahagia dengannya. Mungkin bukan dia cinta sejati kita.



Tips Untuk Mencari Pasangan

Untuk mengurangi risiko cinta bertepuk sebelah tangan, sebelum menyatakan cinta cobalah untuk:
  • Mengenali orang yang kita tuju
Mengenali di sini bukan hanya sekadar tahu nama, alamat, tarikh lahir, atau hobinya saja. Kenali juga sifatnya, prinsip hidupnya, minatnya, dan  pandangannya tentang berbagai hal.
  • Mengenali teman-teman dekatnya
Seseorang dikenali dari bagaimana teman-teman rapatnya dalam pergaulan. Bukankah seseorang selalu  memilih teman yang sesuai dengannya dan dapat membuatnya merasa nyaman?

  • Mencari persamaan positif dengan dirinya
Semakin banyak persamaan positif antara kita dengan dia, maka akan semakin besar pula peluang cinta kita akan diterima olehnya. Perbezaan memang kadang-kadang terlihat membuat hidup menjadi lebih berwarna, namun terlalu banyak perbezaan justru bisa menjadi bumerang.
Jika cinta kita masih bertepuk sebelah tangan, mungkin bukan dia yang terbaik untuk kita. Tak usah bersedih. Tuhan tak akan salah memilihkan jodoh untuk kita. Pada saatnya nanti, semua akan menjadi indah.



Monday, November 15, 2010

here at lab com 7 KMJ

lalalalalaaa...ha3..dush3x!!! stelah siap project,xtaw nak watpe,wat laa post baru...hahahahaha..nutink on my mind..sok raye aji kat kmj~~hop pat rase suasane raye y bebeza ngan gmbire..lalalaaa~~..

If you break your neck, if you have nothing to eat, if your house is on fire, then you got a problem.  Everything else is inconvenience.

We have no right to ask when sorrow comes, "Why did this happen to me?" unless we ask the same question for every moment of happiness that comes our way.

I know God will not give me anything I can't handle.  I just wish that He didn't trust me so much.

Enduring habits I hate.... Yes, at the very bottom of my soul I feel grateful to all my misery and bouts of sickness and everything about me that is imperfect, because this sort of thing leaves me with a hundred backdoors through which I can escape from enduring habits.

If I had a formula for bypassing trouble, I would not pass it round.  Trouble creates a capacity to handle it.  I don't embrace trouble; that's as bad as treating it as an enemy.  But I do say meet it as a friend, for you'll see a lot of it and had better be on speaking terms with it.

Some luck lies in not getting what you thought you wanted but getting what you have, which once you have got it you may be smart enough to see is what you would have wanted had you known.

Sometimes the littlest things in life are the hardest to take.  You can sit on a mountain more comfortably than on a tack.

Adversity is like a strong wind.  It tears away from us all but the things that cannot be torn, so that we see ourselves as we really are.

The problem is not that there are problems.  The problem is expecting otherwise and thinking that having problems is a problem.        

I have sometimes been wildly, despairingly, acutely miserable, but through it all I still know quite certainly that just to be alive is a grand thing. 

I believe there are more urgent and honorable occupations than the incomparable waste of time we call suffering.

If you're in a bad situation, don't worry it'll change.  If you're in a good situation, don't worry it'll change. 

When written in Chinese the word "crisis" is composed of two characters - one represents danger and the other represents opportunity. 

That some good can be derived from every event is a better proposition than that everything happens for the best, which it assuredly does not.

If you know someone who tries to drown their sorrows, you might tell them sorrows know how to swim. 

It is a common experience that a problem difficult at night is resolved in the morning after the committee of sleep has worked on it.

Life didn't promise to be wonderful.

Suffering is above, not below.  And everyone thinks that suffering is below.  And everyone wants to rise. 


I owe much to my friends; but, all things considered, it strikes me that I owe even more to my enemies.



Wednesday, November 3, 2010


mULekAn cUti ngAn ke saNa siNi...keluarkan segale ape y beku kat otak n ati kusowtku!haha...

salam diberi tande hormat pde sesape pon...
perghh!!1st of all tanx n credits 2 amer coz tlg manage an blog ak ni...
1st2 mcm budus ak..wahahha...

mule2 ak ngat an nak stat ctew pasal dye,org y ak syg...
tp..mls ak nak engat dye lg..ak ngah cube tok lupekan dye..
4ever n ever kot..haha..tp syg ak kat dye xpena brubah..dahlaaa..


..31/10-2/11..~rompin~
nak ctew sal jalan y xdrancang ni..mmg xjangke ak g rompin ni(umah akak)jalan skali..
sbenanye abah outstation kat mersing..tp nak save budget,stay uma akak..haha..
mule2 ak mmg nak g,tp parent xkasik coz soh adek anta adek p skola..tp tetibe pg ahad ur,
mak: ko ikot laa jum..nati mak xde kwn kat sane..hahahah...ak:blurrrrr...
last2 ak ekot gak...bla bla bla smp laa uma akak lam kol 5 ptg...pnat 2 xrse sgt laa 
sbb ukan ak y driv..lalalaaaa...huhu..mlm ur g mam kat tepi pantai,tp kdai y salu
mkn ur tutop plak..huh...

2nd day
pg 2 dimulekan ngan kebusanan xtvt...xtaw nak watpe..lyan jela muvie y ade...
dari ctew pirana,lake placid..bla3 tah bpe muvie tgok...last2 telayan plak ctew korea..
lyn punye lyn dah ptg...huh!!yeah!time ni dah ade kete...lpas asar tros grak pantai hiburan kat rompin ur..
smp2 je,tgok ade bape ketol org je..huu mayb scul day kot...hapew lg time ur,tros jelaa ke air,
dalame gak xjejak laot...huu..rase tenang je mase ur..tp y pnting mang epy laaa!!nak g lg.....
pnat suda dtg,wktu tok pulang,mgeb 2 blek uma akak..tp xjao mane un ngan pntai ur...
mlm ur pnat bley tahan...time ur baru sada beti fon low..dahlaa xwak charger..furrr...

3rd day
bgon agak lmbat mase ur..taw2 je tgal sorg dlm umah ur..hurm....dlm kol 3 akak blek keje,
tetibe dye ckp nak blek bt,dah mtak cuti daa..haha siot..mmg ak laaa kne driv kete dye..
dye xbrani driv blek joho..jalan endau-mesing-kote dahlaa mcm haram...
lam kol 4 un btolak...smp kat meseng g kilang kopok,borrng kopok leko smp 22btg..
hahah..pas ur smbg driv,tbe2 ade 2 bijik lori balak mcm sial..dahlaa lembab..
nak motong susa jalan mcm ular...tgok balak nye mcm nak jato je..haha..
lpas je dpt motong lori ur,tros mecot,mcm men drift daa..jalan mcm sial...ahernye slamat 
gak smp bt lam kol 6.15 gitu r..tp mane abah??haha kete abah tetingal kat blakang..
xpasan...smp kat uma kene cramah free ngan mak...burr.....2 jelaaaa

mlm ur g lepak ngan mbe2 kat court futsal,tbe2 
dyorg ckp dah plan sok(3/11) pg nak grak g.lumot..
arghhh pnat x ilang lg...tp grak gak pg td...
mang bes laaa..dah lame xlepak mandi aer tjon..
huhu..tanx n credits 2 mbe2 bt...smp skang,badan rase
letih lg...pnat xelang...tdo xcckop..so, skang time tok tdow..
zZzZzZzzz..c again...lalalalaaaa~~~weeeee<3<3<3


Sunday, October 31, 2010

Beza antara Cinta dan Serasi

Salah satu alasan paling umum mengapa kita berkahwin adalah kerana cinta – cinta romantik, bukan cinta monyet, yang biasa kita alami sebagai permulaan
ke perkahwinan. Cintalah yang meyakinkan kita untuk melangkah bersama
masuk ke mahligai perkahwinan. Masalahnya adalah, walaupun cinta
merupakan suatu daya yang sangat kuat untuk menarik dua individu, namun
ia tidak cukup kuat untuk mengeratkan kedua-duanya. Semakin hari semakin bertambah keyakinan saya bahawa yang diperlukan untuk
mengeratkan kita dengan pasangan kita adalah keserasian, bukan cinta.
Cinta biasanya mengandungi satu komponen yang umum iaitu rasa suka. Rasa
suka muncul kerana kita menemukan yang kita sukai pada dirinya. Serasi
dan suka bukan identiti namun sering dianggap demikian. Tatkala kita
mencintai seseorang, sebenarnya kita terlebih dahulu menyukainya, dalam
pengertian kita suka dengan ciri tertentu pada dirinya. Rasa suka yang
besar (yang akhirnya berpuncak pada cinta) akan menutupi rasa tidak
suka yang lebih kecil dan -- ini yang penting -- cenderung menghalau
ketidakserasian yang ada di antara kita. Di sinilah terletak
masalah awal. Ini yang sering kali terjadi dalam masa bercinta. Rasa suka
meniup pergi ketidakserasian di antara kita, bahkan pada akhirnya kita
beranggapan atau berkhayal bahawa rasa suka itu identiti dengan keserasian.
Kita kadang berfikir atau berharap, "Saya menyukainya, bererti saya
(akan) serasi dengannya." Salah besar! Suka tidak sama dengan serasi;
cinta tidak berkaitan dengan serasi! Oleh itu, kita mungkin mencintai
seseorang yang sama sekali tidak serasi dengan kita.
Pada waktu Tuhan menciptakan Hawa untuk menjadi isteri Adam, Ia
menetapkan satu kriteria yang khusus dan ini hanya ada pada penciptaan
isteri manusia, yakni, "Aku akan menjadikan penolong baginya, yang
sepadan dengan dia." (Kejadian 2:18). Kata "sepadan" dapat kita ganti
dengan kata "cocok." Tuhan tidak hanya menciptakan seorang wanita buat
Adam yang dapat dicintainya, Ia sengaja menciptakan seorang wanita yang serasi untuk Adam. Tuhan tahu bahwa untuk dua manusia bisa hidup bersama
mereka harus serasi.
Menarik sekali bahwa Tuhan tidak mengagungkan cinta (romantik) sebagai
prasyarat pernikahan. Tuhan sudah memberi kita petunjuk bahwa yang
terpenting bagi suami dan istri adalah keserasian. Ironinya adalah,
kita telah menggeser hal esensial yang Tuhan tunjukkan kepada kita
dengan cara mengganti kata "serasi" dengan kata "cinta." Tuhan
menginginkan yang terbaik bagi kita; itulah sebabnya Ia telah
menyingkapkan hikmat-Nya kepada kita.
Sudah tentu cinta penting, namun yang terlebih penting ialah, apakah ia serasi denganku? Saya teringat ucapan Norman Wright, seorang pakar
keluarga di Amerika Syarikat, yang mengeluhkan bahawa dewasa ini orang
lebih banyak mencurahkan waktu untuk menyiapkan diri memperoleh ijazah dibanding dengan mempersiapkan diri untuk memilih
pasangan hidup. Saya kira kita telah termakan oleh motto, "Cinta adalah
segalanya," dan melupakan fakta di lapangan bahawa cinta (romantik)
bukan segalanya.
Jadi, kesimpulannya ialah, cintailah yang serasi dengan kita!