Friday, April 29, 2011

korang tawu x ape Beza Cinta, Sayang, Minat Dan Suka ?? [part01]


aku pon sebenarnye xberape nak hebat citer sal cinte2 nih ! tp ni lah hakikatnye ! ape 2 sebenarnye "cinta" ? ape sebenarnye "sayang" ? ape sebenarnye "suka" ? ape sebenarnye "minat" ? tapi..bagi aku (bagi korang lantak korang lah kan..haha) yang paling penting dalam sesuatu hubungan ialah "sayang"..sebab ade org pernah ajar aku, dye ckp : ape sekalipon yg berlaku, ingat 1 perkataan je.. ape dye?? itulah "sayang" ! sebab dalam sayang ade segalenye..dalam sayang ade cinta, ade suka, ade minat, ade rindu, ade perasaan ade  byk lagi lah (mls nak type)..tp 1 je kelemahannya, kite selalu fikir sayang itu paling penting, tp kite lupe (erk bukan kite kot, maybe aku sorang) aku terlupe y paling penting dalam perhubungan adalah "persefahaman"..dalam "sayang" susah bg aku nak selitkan persefahaman nih...sebab kadang2 kite nih ego tinggi, biaselah manusie (xsmue, aku x kot !)..haha..tp kalau korang nak rase tol2 kebahagiaan, nilah bg aku y paling penting..umm korang tgok lah dulu ape maksod yg ak nak citer td..erk ?? dah melalut plak..dah2 p bace kat bawah 2 ! huhu..^^


Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kite memerlukan dia di masa kite mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kite sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kite rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )


Tetapi kite kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…so, maknenye kat sini, ak nak tekankan ! minat jugak penting wohh ! haha...law korang minat org 2, xkan xmasal ko nak suke kat dye ! tol x ?? 
errk ? papepon korang pandailah berfikir kan..yang mane lg baik..aku cume kongsi je ape yg aku ade.. jumpe lagi next entry !! haha ! choww !! ak syg korang sume lah ! jgn risaw ! (erk ? xmasal !)hehe..^^



3 comments:

  1. hahaha..penat kan nak bace ! ko xtawu ak penat nak menulis ! haha..y penting ape aku nak ckp. tekelua ! haha

    ReplyDelete
  2. adesss~!! terharu.. pengsn jap~!... haha...

    ReplyDelete